Salg


Den nye Ignis kommer snart

Ignis

 

 

 

 

 

Suzuki's filosofi om at give meget bil for pengene, er faldet i god jord hos de afgiftsplagede danskere. Siden starten i 1996 er der nu solgt mere end 130.000 Suzuki biler i Danmark, og Suzuki har derfor etableret sig, som et af de mest populære bilmærker i Danmark.

Med en Suzuki får du også en rigtig god garantidækning. For Suzuki tør godt stå inde for, at bilerne er produceret i en ordentlig kvalitet. Derfor er alle modeller omfattet af en 3 års/100.000 km mekanisk garanti og hele 12 år mod rustgennemtæring. En god benzinøkonomi er noget, de fleste danskere ønsker sig - især med de danske benzinpriser, der sjældent kommer under 12 kroner literen. Også derfor er en Suzuki et godt valg. Med både Alto, Splash og Swift der kører mere end 20 km/l er Suzuki nemlig et af Danmarks mest benzinøkonomiske mærker.

Suzuki på Facebook
På Suzukis facebook side kan du bl.a følge med i nyt om Suzuki og deltage i konkurrencer om flotte præmier.
Du kan også møde Suzuki på Facebook. Her kan du følge med i Suzuki nyheder og dele dine små Suzuki historier og billeder med andre. Samtidig vil vi sørge for underholdende indslag, ligesom du kan deltage i konkurrencer med flotte præmier.
Denne kunne også ligges ind med teksten Se den nye S-Cross. http://www.youtube.com/watch?v=zkzjoowlBSs&feature=player_embedded

Åbningstider

Mandag - Fredag: 9.00 - 17.00
Lørdag: Lukket
Søndag: 13.00 - 16.00

Suzuki Vitara med ny turbo-benzinmotor og nye priser

Vitara Boosterjet

I starten af 2016 udvides Vitara programmet med en ny topmodel, der både har en nyudviklet benzindrevet turbomotor og nye design- og udstyrsdetaljer. Samtidig har den aktuelle ændring af registreringsafgiften medført lavere priser i hele Vitara og S-Cross modelprogrammet.

Den nye Vitara generation blev introduceret i april måned, og med sit umiskendelige SUV design, pæne brændstoføkonomi, høje udstyrsniveau og attraktive priser blev den hurtigt en succes for Suzuki. Både på Europæisk plan og her i Danmark. Og ved årsskiftet er Suzuki klar til at lancere en ny variant i modelprogrammet, nemlig den nye Vitara Boosterjet ”S”.

Boosterjet motor med 140 hk og 19,2 km/l Boosterjet er navnet på en ny motorserie, udviklet af Suzuki. Den byder på direkte indsprøjtning og turbolader og mange nye løsninger, der gør den kompakt, let og effektiv. Premieren på den nye motorserie sker i en speciel Vitara version, hvor Boosterjet motoren er med 4 cylindre og har en volumen på 1,4 liter. Sammen med turboteknikken yder den 140 HK og har et flot drejningsmomentet på 220 Nm i området fra 1.500 til 4.000 omdrejninger pr. minut. Så her er godt med kræfter og overskud til både komfortabel kørsel og hurtig respons op gennem gearene. Tophastigheden er på 200 km/t, og accelerationen fra 0 til 100 km/t klares på kun 9,5 sekunder. Selvom motoren er højtydende, har den en pæn benzinøkonomi på 19,2 km/l ved blandet kørsel (EU-norm), hvilket udløser en halvårlig ejerafgift på kun 600 kroner. Det lave forbrug opnås via den relativt lille motorvolumen sammen med en række initiativer, der sparer vægt i motoren, styrer forbrændingen bedre eller nedsætter friktionen på de bevægelige dele. Udover den nye motor er Vitara modellen med Boosterjet også udstyret med en modificeret undervogn med bl.a. nye dæmpere, ligesom styringen er blevet optimeret.

Ny Vitara ”S” version Vitara med den nye 1,4-liters Boosterjet motor bliver introduceret som ny topmodel i Vitara modelprogrammet. Udstyrsniveauet hedder "S", og det inkluderer alt Exclusive-udstyret som fx LED nærlys, radarbaseret nødbremsesystem, aktiv fartpilot, nøglefri betjening, Infotainment system med 7” skærm og navigation samt klimaanlæg. Dertil kommer det særlige S-udstyr, som udvendig omfatter en ny 5-slidset kølergrill, satinfarvede sidespejle, sortlakerede 17-tommers fælge og en rød markering rundt om LED-nærlygterne. Og indenfor kan man sætte sig til rette i lækre læderbetrukne sæder med røde syninger og ruskindsstof på siddefladerne. Gribe om det nye sportslæderrat og gearstangen, hvor lædermanchetten også er med matchende røde syninger. Instrumentbordet er forsynet med et nyt panel, og der er røde ringe om ventilationsdyser og instrumentgruppen. Dertil kommer sportspedaler i lækkert aluminium. Vitara Boosterjet S modellen var egentlig prissat til kr. 299.990 for udgaven med 6-trins manuelt gearskifte og kr. 334.990 med 6-trins automatik. Men med ændringen af registreringsafgiften, der trådte i kraft pr. den 20. november, bliver prisen nu mere attraktiv, nemlig henholdsvis kr. 284.990 og 316.990.

Lavere priser på Vitara og S-Cross Den nye 150% registreringsafgift, der blev vedtaget som en del af den nye Finanslov, medfører også lavere priser i hele Vitara og S-Cross programmet. Således koster familie crossoveren Suzuki S-Cross nu fra kr. 183.500, og den mest solgte version, en 1,6 Active, koster nu fra kr. 228.000, hvilket er ca. 7.000 kroner billigere end før. Vitara programmet starter efter afgiftsændringen nu fra attraktive kr. 192.000, så den befæster sin position som den mellemklasse SUV, der giver usædvanligt meget bil for pengene. Her er topmodellerne med Exclusive udstyr fx blevet ca. 10.000 kroner billigere, og merprisen på det avancerede 4WD system AllGrip er nu på kun 27.000 kroner. En Vitara med 4WD fås derfor fra under 220.000. De mere attraktive S-Cross og Vitara priser gør, at endnu flere danskere vil få mulighed for at sætte sig bag rattet i en af de populære crossover og SUV biltyper, vurderer Suzuki Bilimport Danmark.

Foto:
Den nye Suzuki Celerio har fået en rigtig god modtagelse i Danmark. Det skyldes især alle dens praktiske egenskaber og et flot udstyrsniveau til priser fra kr. 89.990,-.Det eneste mikro ved Suzuki Celerio er prisen

 

Det eneste mikro ved Suzuki Celerio er prisen

Suzukis mindste bil hedder Celerio og til priser fra 89.990 sætter den barren for, hvor meget bil man kan få for pengene i den lille klasse.

Suzuki Celerio blev introduceret i foråret, hvor Suzuki forhandlerne oplevede et stort rykind og en massiv interesse for den nye bil. Så stor, at både lageret og de nærmeste leverancer ikke slog til, hvorfor flere kunder tålmodigt måtte vente nogle måneder på leveringen af deres Celerio.
Over sommeren har salget nu rundet de første 1.100 biler og den pæne efterspørgsel fortsætter. Senest på den nyeste variant med automatiseret gearskifte. 
Celerios stærke sider ligger på dens praktiske egenskaber, hvor den har så mange fortrin, at den samlet set fremstår som klassens mest praktiske bil.

Trækker en trailer
Alene det, at den som en af kun to biler i klassen må trække en trailer, er et vigtigt valgkriterie for mange danske bilkøbere. Og her må Celerio have 400 kg på krogen - nok til at ejeren må køre med en af de populære havetrailere.

Rummelig og praktisk som få
Med 5 døre, 5 siddepladser, en rummelig kabine og klassens største bagagerum er de basale praktiske kvaliteter i orden i en Celerio. Dørene åbner bredt op, så det er nemt at komme ind og ud af bilen. Også fra bagsædet. Og bilens design gør, at kabinen er usædvanlig rummelig, med god plads til både hoved, knæ og fødder. I den daglige brug af bilen, vil man sikkert også værdsætte, at bagagerummet med en volumen på 254 liter er mikroklassens største. Det giver nemlig rigtig god anvendelighed, når det store indkøb skal fragtes hjem eller når der skal pakkes til weekendturen.

Klasseledende økonomi
Celerio modellen fås i to motorvarianter, der begge yder 68 hk. Basismotoren i den billigste variant, har en pæn økonomi på 23,3 km/l (EU norm ved blandet kørsel), mens udgaverne med Suzukis nyeste miljøteknologi – Dualjet – klarer hele 27,8 km/l og derfor er klasseledende indenfor økonomi og CO2 udslip.

Fra kr. 89.990 inkl. aircondition
Til prisen fra lige under de 90.000 kroner er lækkert udstyr som aircondition, fjernbetjent centrallås, el-ruder for og CD-radio med Bluetooth-forbindelse til håndfri betjening af mobiltelefonen standard. Og sikkerhedspakken består af 6 airbags, ESP, hjulspindskontrol, bremseassistent, selealarmer, ISOFIX-beslag og automatisk dæktrykskontrol. En Suzuki Celerio byder derfor både på rigtig god rummelighed, anvendelighed, økonomi og udstyr for pengene. Så det eneste der er mikro ved en Celerio er faktisk prisen.

 

 

Dualjet

Swift Dualjet

Suzuki Swift vender et nyt blad i sin historiebog med introduktion af en DUALJET-motor, der forbedrer økonomien og bevarer den fulde køreglæde. DUALJET er navnet på Suzuki’s nye, økonomiske motor, der medio juni får premiere i en ny og faceliftet udgave af Suzuki Swift. Foruden ny motor omfatter faceliftet en nænsom opgradering af fronten og en delvis fornyelse af kabinen. Også priserne er blevet skarpere, idet indgangsmodellen i Swift-programmet nu er 10.000 kr. lavere.

Besparelse på 11 procent “Faceliftets vigtigste nyhed er DUALJET-motorteknologien. Med den kombineres dynamiske præstationer med rigtig god benzinøkonomi. Samtidig bevarer Swift sit særkende som klassens køreglade islæt,” siger John Mogensen fra Suzuki Bilimport Danmark. Med DUALJET-teknologien opnås en benzinbesparelse på cirka 11 procent i forhold til den normale Swift-motor, og det uden at tabe kræfter. Ganske vist er motoreffekten faldet fra 94 til 90 hk, men momentet er steget fra 118 til 120 Nm. Det betyder, at såvel topfart som acceleration fra 0 - 100 km/t er uændret. DUALJET er koblet sammen med automatisk stop/start, og med det opnås en EU-norm på flotte 22,7 km/l og en halvårlig ejerafgift på 290 kroner. Dermed har Swift DUALJET en af de bedste EU-normer blandt de 4-cylindrede biler i kompaktklassen. Tilmed er den også konkurrencedygtig på økonomi og miljø i forhold til mange af de 3-cylindrede biler i klassen, men her har Swift en meget større motoreffekt.

Højere kompression DUALJET betyder “to dyser”. I stedet for én indsprøjtningsdyse pr. cylinder er der nu to. De forstøver benzinen finere, men også hurtigere, hvilket giver en bedre forbrænding. Samtidig sendes brændstoffet ind i et forbrændingskammer, der er gjort mindre, og det muliggør en højere kompression. For at sænke temperaturen under den højere kompression benyttes bl.a. oliekøling af stemplerne og et vandkølet EGR-system, der nedkøler den recirkulerede udstødningsgas.

Bil med attitude Suzuki Swift har siden introduktionen i 2005 gjort sig bemærket med sit særlige 2-box-design og stejle forrude. Dens funky, men klare linjer forblev næsten uberørte i anden generation, der blev introduceret i 2010. Med det nye facelift er Suzuki endnu en gang gået nænsomt til værks. Frontspoileren har fået en skarpere profil med nyt og større luftindtag og større udskæring til tågeforlygterne, der fra Club-modellen omkranses af LED-kørelys. I kabinen tæller forbedringerne nyt indtræk, gearskifteindikator og automatisk dæktryksovervågning (TPMS) på alle modeller. I toppen af programmet, der tegnes af Action-modellen, skrues attituden op på max-niveau med 16-tommers alufælge og 2-tonet metallak med hvidt tag og hvide spejle.

5-stjernet sikkerhed Dertil kommer, at alle modeller naturligvis deler samme høje sikkerhed. I 2010 blev anden generation af Swift crashtestet af EuroNcap, og her opnåede bilen de maksimale fem stjerner. Med til sikkerheden hører også de 7 airbags og nakkestøtter, der reducerer risikoen for de såkaldte piskesmældsskader.

Skarpere priser Faceliftet betyder også skarpere priser i Swift programmet. Priserne begynder nu ved 109.990 kroner for en 3-dørs udgave med konventionel 1,2-liters motor med 94 hk og City-udstyrsniveau. Det er 10.000 kr. bedre end den gamle indgangsmodel. DUALJET-programmet begynder ved en 3- eller 5 dørs model med aircondition, el-ruder foran, fjernbetjent centrallås og design-integreret cd-radio til 127.990 kr. Dermed kan man få volumenmodellen med 5-døre og aircondition til en pris, der kan konkurrere med klassekammeraternes indgangsmodeller, der typisk byder på 3-cylindrede motorer med færre kræfter og overskud.  Det nye Swift-program slutter med en 5-dørs DUALJET med Action-udstyr til 149.990 kr.

Premiere den 14. – 15. juni “Vi har store forventninger til den nye Swift-udgave. Specielt glæder vi os over, at DUALJET-motoren giver en markant benzinbesparelse uden at gå på kompromis med Swifts adelsmærke - nemlig køreglæden,” siger John Mogensen. Den omtalte køreglæde kan man i øvrigt selv afprøve i weekenden den 14. og 15. juni, hvor der er premiere på den nye Swift DUALJET hos alle landets Suzuki forhandlere.

Bøje Larsen A/S • Randersvej 91 • 9500 Hobro • Tlf. 98 52 29 77
bilinfo